کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و نیکشهر در مجلس نهم:
 
50 نماینده مجلس خواستار تسریع اجرای راه‌آهن چابهار شده‌اند
 
امسال 40 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه اعتبار اختصاص یافته که بسیار ناچیز است و این اعتبار تنها برای اجرای یک و نیم کیلومتر راه آهن صرف می‌شود.

 نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و نیکشهر در مجلس نهم گفت: به منظور تسریع در اجرای راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ میلک ـ سرخس، 50 نماینده مجلس هماهنگ شده‌اند.

 

 

محمدسعید اربابی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر در


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

18 حلقه چاه كشاورزی منطقه عشایری بورک نیكشهر برق دار می شود

    

 

رییس اداره امور عشایری شهرستان نیكشهر گفت: با هدف توسعه بخش كشاورزی و دامداری این شهرستان عملیات برقدار كردن 18 حلقه چاه در منطقه عشایری بورك شروع شد.

'محمود بلوچ' روز پنجشنبه در گفت و گو با سایت نیکشهر افزود: یك میلیارد و

960 میلیون ریال برای برقدار كردن این چاه ها از محل اعتبارات ملی هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: این اداره با هدف رفاه حال عشایر منطقه و كمك به توسعه بخش كشاورزی و دامداری اقدام به برقی كردن این چاهها كرده است كه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

رییس اداره امور عشایر نیكشهر گفت: 25 هزار نفر در كانون های عشایری این شهرستان ساماندهی شدند.

وی افزود: 25 درصد از ظرفیت دامی نیكشهر در اختیار عشایر این شهرستان است كه در تولید و تنظیم بازار گوشت نقش موثری دارد.

بلوچ اظهار داشت: عشایر شهرستان نیكشهر از ایرانشهر، سرباز، چابهار، كنارك و رزآباد كوچ می كنند.

 منطقه عشایری بورك یكی از مناطق مهم كشاورزی و تولیدات محصولات خارج از فصل بویژه هنداونه است كه به فاصله 90 كیلومتری از مركز شهرستان نیكشهر در توابع دهستان چاهان بخش مركزی قرار دارد.

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روستای گردشگری کارواندر

روستای کارواندر در سیستان و بلوچستان مابین ایرانشهر و خاش قرار دارد


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لندن - همزمان با جشن های پرزرق و برق سالگرد سلطنت ملكه انگلیس، صدها نفر از جمهوری خواهان و مخالفان نظام سلطنتی در مركز شهر لندن تجمع كردند.

1391/03/14 - 02:17

امروز نقطه اوج جشن های چهار روزه به مناسبت شصتمین سالگرد آغاز سلطنت الیزابت دوم ملكه انگلیس بود كه طی آن ملكه و اعضای خانواده سلطنتی سوار بر یك قایق گران قیمت به همراه هزار شناور دیگر بر روی رودخانه 'تیمز' رژه رفتند.

همزمان با این رژه، صدها نفر از مخالفان نظام سلطنتی در نزدیكی پل موسوم به 'تاور بریج' در مركز لندن تجمع كردند و خواستار تغییر نظام سیاسی انگلیس از سلطنتی به جمهوری شدند.

آنان پلاكاردهای متعددی در اعتراض به نظام سلطنتی و برگزاری جشن های پر زرق و برق در دست داشتند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: ما شهروند هستیم نه رعیت، دموكراسی به جای نظام سلطنتی، قدرت را به مردم واگذار كنید، نظام سلطنتی باید به تاریخ سپرده شود، انگلیس سزاوار وضعیت بهتری است و ...

شركت كنندگان در این تجمع همچنین در شعارهای خود خواستار واگذاری همه قدرت ها به رای دهندگان و همچنین تهیه قانون اساسی جدیدی برای انگلیس شدند.

صدها نفر از طرفداران نظام جمهوری از نقاط مختلف انگلیس، ولز و اسكاتلند برای شركت در این تجمع اعتراضی به لندن آمده بودند كه بسیاری از آنها به دلیل حاكم بودن تدابیر شدید امنیتی در اطراف رودخانه تیمز و با ممانعت پلیس، نتوانستند خود را به 'تاور بریج' برسانند.

'گراهام اسمیت' مدیر اجرایی سازمان مدنی ضدسلطنت انگلیس موسوم به 'جمهوری' طی سخنانی در این تجمع گفت: ما به این دلیل این تجمع را همزمان با رژه قایق های سلطنتی بر روی رودخانه تیمز، برگزار می كنیم كه مردم بیش از گذشته با جنبش جمهوری خواهی در انگلیس آشنا شوند.

وی افزود: ما مخالف تفویض موروثی امتیازات و قدرت سیاسی به خانواده سلطنتی هستیم. ما پیام روشنی برای میلیون ها نفر از مردمی كه مخالف نظام سلطنتی هستند می فرستیم تا از جنبش جمهوری خواهی حمایت كنند.

وی تاكید كرد: بر خلاف تبلیغات گسترده رسانه ها، همه مردم علاقه ای به نظام سلطنتی ندارند. در واقع این نظام در راستای منافع یك گروه اقلیت است.

'ما خواستار برچیده شدن نظام سلطنتی هستیم و تا رسیدن به این هدف به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.'

به گزارش خبرنگار ایرنا در جریان برگزاری این تجمع، تعدادی از طرفداران ملكه كه برای تماشای رژه سلطنتی در كنار رودخانه تیمز حضور داشتند اقدام به سردادن شعار علیه جمهوری خواهان كردند.

امروز دهها هزار نفر از جمله تعداد زیادی از دانش آموزان و نظامیان برای تماشای رژه سلطنتی در سواحل رودخانه تیمز در مركز لندن حضور داشتند و شبكه های تلویزیونی انگلیس نیز از نخستین ساعات صبح امروز تقریبا همه برنامه های خود را به این رویداد اختصاص داده و مردم را برای حضور در سواحل رودخانه تیمز ترغیب می كردند.

جشن های چهار روزه سالگرد سلطنت ملكه انگلیس كه طی ماه های گذشته با تبلیغات گسترده ای در حال آماده سازی بوده، میلیون ها پوند برای مالیات دهندگان انگلیسی هزینه دارد.

پلیس لندن برای تامین امنیت این مراسم از 18 ماه پیش در حال برنامه ریزی بوده و شش هزار نیروی اضافی را برای تامین امنیت جشن سالگرد سلطنت ملكه انگلیس به خدمت گرفته است.

همچنین هفت هزار نیروی امنیتی از دیگر بخش ها در روز یكشنبه در حاشیه رودخانه 'تیمز' مستقر بودند تا مانع از ایجاد اختلال در جشن های سلطنتی شوند.

امروز تقریبا تمام خیابان های مركزی شهر لندن كه به رودخانه 'تیمز' منتهی می شوند و همچنین همه پل های برفراز این رودخانه مسدود بود و واحدهای ویژه مبارزه با تروریسم و خنثی سازی بمب در مسیر هفت مایلی عبور شناورهای سلطنتی حضور داشتند.

سازمان مدنی 'جمهوری' پیشتر در بیانیه ای اعلام كرده بود: خاندان سلطنتی انگلیس در طول حیات خود مصون از هرگونه انتقاد جدی بوده اند و تظاهرات اعتراضی ما گوشه ای از احساسات جمهوری خواهانه و ضدسلطنتی موجود در جامعه امروز انگلیس را به نماش می گذارد.

'نظام موروثی یك توهین به همه ارزش های دموكراتیكی است كه كشور ما در گذشته برای آنها مبارزه كرده است. جشن های شصتمین سالگرد آغاز سلطنت ملكه انگلیس در واقع بزرگداشت همه آن چیزهایی است كه ما به عنوان جمهوری خواهان بشدت با آنها مخالف هستیم.'

بیانیه تاكید كرده است: 'ما خواستار این هستیم كه رییس رسمی كشور فردی پاسخگو به مردم و قابل بازخواست و عزل باشد در حالی كه ملكه انگلیس طی شش دهه گذشته این سمت را در اختیار داشته و هیچ كس هم نمی تواند او را عزل كند.'

صرف هزینه های میلیونی برای جشن های سلطنتی در حالی صورت می گیرد كه اقتصاد انگلیس در دوره ركود به سر می برد و بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر از نیروی كار این كشور نیز بیكار هستند.

همچنین اتحادیه های صنفی و كارگری انگلیس بشدت نسبت به سیاست های ریاضت اقتصادی و كاهش بودجه های رفاهی و خدماتی كه به گفته آنها بیشترین تاثیر منفی را بر زندگی خانواده های كم درآمد داشته است، اعتراض دارند.

برخی از كارشناسان اقتصادی نیز هشدار داده اند كه یك روز تعطیلی اضافی به مناسبت جشن های سالگرد سلطنت ملكه انگلیس می تواند روند خروج اقتصاد این كشور از دوره ركود را طولانی تر كند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فهرست پذیرفته شدگان آزمون قراردادی به پیمانی مورخ26/12/1390

برای مشاهده نتایج آزمون تبدیل وضعیت قرارداری به پیمانی دستگاه های اجرایی استان سیستان وبلوچستان در 48 صفحه pdf بر روی لینک زیر کلیک نمایید

http://www.sbportal.ir/tmaossb-fa.html

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفای سیستان و بلوچستان گفت: ضریب تعرفه محاسبه آب شور در استان پایین ترین رقم در کشور را داراست.

                 

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام مهرپرور در خصوص ابراز گلایه برخی از مشترکان به دلیل افزایش صورت حساب ها نسبت به گذشته اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو در سراسر کشور برای محاسبه آب شور ضریب نیم و به منظور محاسبه تعرفه آب شیرین ضریب یک ممیز شصت و شش تعریف شده است.

وی گفت: افزایش صورت حساب برخی از مشترکان به دلیل افزایش تعرفه آب نبوده بلکه به دلیل مصرف بی رویه آب توسط مشترکان خانگی و تجاری است.

وی افزود: تعرفه محاسبه آب با مصرف مشترکان ارتباط مستقیم دارد و بر اساس مصرف به صورت پلکانی برآورد می شود که طبعا به دلیل افزایش نرخ آب در طبقات پر مصرف تعرفه ها، مبلغ صورتحساب قابل ملاحظه خواهد بود.

معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفای سیستان و بلوچستان مصارف غیر خانگی را نیز بر اساس ظرفیت قرار دادی و تعیین شده عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به نوع کاربری و مصرف میزان آب بها متفاوت بوده و در صورت مصرف بیش از ظرفیت تعیین شده، میزان آب بها برابر تعرفه آب آزاد محاسبه می شود.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: به منظور محصول دهی بیشتر نخلستان ‌ها، کار خوشه ‌بندی درختان خرما در این شهرستان در حال اجراست.

حبیب رئیسی افزود: در روش خوشه‌ بندی درختان خرما که به گویش محلی به آن "مَچ بَند" نام دارد، خوشه‌ های اضافی این نخل‌ ها حذف و خوشه ‌های دارای دانه‌ های درشت به وسیله طناب‌ های بافته شده از الیاف نخل به تنه درخت بسته می ‌شود.

وی بیان داشت: در هر درخت خرما، 10 تا 12 خوشه برای محصول دهی بهتر آرایش و خوشه‌ های اضافی قطع و برای خوراک دام‌ ها استفاده می‌ شود.

وی گفت: در شهرستان نیکشهر، شش هزار و 250 هکتار نخلستان وجود دارد که بیش از 60 رقم خرما از این نخلستان‌ ها تولید می‌ شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش افزود: پیش‌ بینی می ‌شود، امسال از نخلستان ‌های نیکشهر بیش از 30 هزار تن انواع خرما برداشت و به بازارهای داخل و خارج از کشور صادر شود.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌‌وبلوچستان گفت: به مناسبت هفته محیط زیست، کوهستان و سواحل استان سیستان‌وبلوچستان توسط سازمان‌های مردم نهاد پاکسازی می‌شود.

خبرگزاری فارس: پاکسازی سواحل سیستان‌وبلوچستان در هفته محیط زیست

خسرو افسری  در زمینه برنامه‌های هفته محیط زیست این اداره اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این هفته، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در نظر گرفته شده است که برای محیط دوستان به اجرا در می‌آید.

وی افزود: ایجاد کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با مسائل زیست محیطی از مهمترین برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌‌وبلوچستان بیان کرد: طراحی و انتشار اقلام تبلیغاتی و آموزشی با موضوع حفظ محیط زیست از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت انجام می‌شود.

افسری از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست؛ دیدار مدیران و کارکنان حفاظت محیط زیست استان با امام جمعه، شرکت در نماز جمعه، سخنرانی مدیرکل پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با چهره‌های شاخص مذهبی استان و مصاحبه رسانه‌ای مدیرکل در زمینه اقدامات انجام شده حفاظت محیط زیست استان را نام برد.

وی گفت: تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی زیست محیطی، بازدید رایگان از موزه حیات وحش در طول هفته محیط زیست و بازدید کارشناسان از کارگاه‌های صنعتی به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌‌وبلوچستان افزود: شعار محوری هفته محیط زیست امسال "ساخت، ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیستی" است.

افسری ادامه داد: هفته محیط زیست از 16 تا 22 خردادماه به مدت یک هفته است که این هفته را به همه محیط دوستان و طبیعت‌گران تبریک و تهنیت می‌گوییم.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


زاهدان - فرمانده مرزبانی زابل گفت: 256 كیلوگرم مواد مخدر در مرزهای شمالی سیستان و بلوچستان كشف و ضبط شد.

1391/03/14 - 06:57

سرهنگ'حسین مرادقلی' افزود: مرزبانان منطقه سیستان در حین واپایش نوار مرزی و به رغم غبار شدید و دید بسیار كم با شماری از متجاوزان مرزی كه قصد ورود و قاچاق مواد مخدر به حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشتند مواجه شدند.

به گزارش روز یكشنبه مركز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان، وی گفت: ماموران انتظامی با رعایت قانون به كارگیری سلاح اقدام به تیراندازی كرده و موفق شدند قاچاقچیان را از ادامه مسیر باز دارند.

فرمانده مرزبانی زابل اظهار داشت: مرزبانان در زمان پاكسازی محل 256 كیلوگرم مواد مخدر به جای مانده از قاچاقچیان از نوع تریاك را كشف و ضبط كردند.

در گزارش مرزبانی سیستان و بلوچستان اشاره ای به زمان دقیق این كشف نشده است.

شهرستانهای زابل، زهك و هیرمند كه به آن منطقه سیستان نیز گفته می شود با كشور افغانستان هم مرز است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اعتبارنامه 17 منتخب ارجاعی به شعبه 2 در صحن مجلس تصویب شد

صحن علنی مجلس روز چهارشنبه 10خرداد

لاله افتخاری سخنگوی شعبه 2 از شعب 15گانه بررسی اعتبارنامه منتخبین مجلس نهم امروز چهارشنبه گزارش بررسی اعتبارنامه‌های ارجاعی به این شعبه را در صحن علنی مجلس ارائه کرد.

بر این اساس بهروز نعمتی از حوزه انتخابیه اسدآباد، هادی قوامی از حوزه انتخابیه اسفراین، علی جلیلیان از حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب، الیاس طاهری از حوزه انتخابیه اقلید، محمدتقی توکلی از حوزه انتخابیه الیگودرز، سیدعیسی دارایی از حوزه انتخابیه اندیمشک، عباس فلاحی از حوزه انتخابیه اهر و هریس، محمدسعید اربابی از حوزه انتخابیه ایرانشهر، سیدشکرخدا موسوی از حوزه انتخابیه اهواز، سیدشریف حسینی از حوزه انتخابیه اهواز، ناصر سودانی از حوزه انتخابیه اهواز

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 مردي در حال پوليش كردن اتوموبيل جديدش بود كودك 4 ساله اش تكه سنگي را برداشت و بر

 روي بدنه اتومبيل خطوطي را انداخت مرد آنچنان عصباني شد كه دست پسرش را

  



  در دست گرفت و چند بار محكم پشت دست او زد بدون انكه به دليل خشم متوجه شده باشد كه با آچار پسرش را تنبيه نموده
در بيمارستان به سبب شكستگي هاي فراوان انگشت هاي دست پسر قطع شد
وقتي كه پسر چشمان اندوهناك پدرش را ديد از او پرسيد "پدر كي انگشتهاي من در خواهند آمد
آن مرد آنقدر مغموم بود كه هيچ نتوانست بگويد به سمت اتوموبيل برگشت وچندين بار با لگد به آن زد
حيران و سرگردان از عمل خويش روبروي اتومبيل نشسته بود و به خطوطي كه پسرش روي آن انداخته بود نگاه مي كرد. او نوشته بود
"دوستت دارم پدر"
روز بعد آن مرد خودكشي كرد...

خشم و عشق حد و مرزي ندارند دومي ( عشق) را انتخاب كنيد تا زندگي دوست داشتني داشته باشيد و اين را به ياد داشته باشيد كه:

اشياء براي استفاده شدن و انسانها براي دوست داشتن مي باشند
در حاليكه امروزه از انسانها استفاده مي شود و اشياء دوست داشته مي شوند.

نگین خراسان

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چشم چراني متاسفانه يکي از بيماري ها و عادت هاي ناپسندي است که برخي از  افراد جامعه به دلايل مختلف

بدان دچار مي شوند. به منظور مبارزه با اين عادت ناپسند  اولا  لازم است نسبت به مفهوم, آثار و عواقب

و زمينه هاي بروز آن آگاهي بدست آورد و سپس  از راهکارهاي عملي براي کنترل آن سود جست.

 در نوشته زير تقريبا تمامي آنچه شما درزمينه کنترل چشم و درمان چشم چراني بدان نياز داريد  آمده است که

 اميد واريم مفيد باشد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دریا کوچک چابهار

اسکله چابهار

'مسعود محمدزاده' افزود: تكمیل و بهره برداری این طرح ها در مجموع به بیش از 12 هزار و 298 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی این طرح ها را شامل 'توسعه بندرشهیدبهشتی' ، 'سالن ورزشی دو هزار نفری' ، 'راه آهن چابهار - زاهدان به طول 650 كیلومتر'، 'شبكه آبیاری - زهكشی سد زیردان' و 'تكمیل شبكه فاضلاب شهر چابهار' عنوان كرد.

وی همچنین اظهارداشت: مجموعا 38 طرح مختلف در سیستان و بلوچستان به عنوان طرح های مهر ماندگار تعیین شده است.

محمدزاده گفت: این طرح ها كه تاكنون بطور متوسط 55 درصد پیشرفت فیزیكی داشته اند، با تخصیص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار، تكمیل و بهره برداری خواهند شد.

به گفته او، مجموعه طرح های مهر ماندگار در سراسر كشور با اعتبارات خاص و برنامه ریزی زمان بندی شده می بایست حداكثر تا اردیبهشت ماه سال 1392 به بهره برداری برسند.
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دكتر'نزارعلی مولایی' روز یكشنبه به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات افزود: دستگاه های مختلف بدن از دود سیگار دچار آسیب می شوند اما بیشترین آسیب وارده مربوط به ریه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، وی گفت: 80 درصد موارد بیماری های انسدادی مزمن ریه با استعمال دخانیات ارتباط مستقیم دارد.

این فوق تخصص ریه با بیان اینكه تعداد نخ های استفاده شده سیگار با احتمال ابتلا به سرطان ریه ارتباط مستقیم دارد اظهار داشت: احتمال ابتلا به سرطان ریه با افزوده شدن هر نخ سیگار افزایش می یابد.

وی افزود: افزایش احتمال ابتلا به عفونت های ریوی، سل ریوی، تنگی عروق قلبی و مغزی، سرطان های حنجره، دهان و مثانه از جمله مضرات ناشی از استعمال سیگار است.

مولایی گفت: اگر چه نیكوتین موجود در دود سیگار اعتیاد آور است اما با مداخلات دارویی و انجام مشاوره رفتاری امكان ترك آن وجود دارد بر همین اصل افراد سیگاری كه خواستار ترك هستند نباید فراموش كنند كه خواستن توانستن است.

چهار تا دهم خردادماه با عنوان هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری شده است.
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کارشناس بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به این‌که استعمال قليان روند پیری را سرعت مي‌بخشد، گفت: مصرف‌کنندگان مواد دخانی حدود 25 سال کمتر از افراد سالم عمر 

می‌کنند.

 

"مریم همت‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه آذربایجان‌غربی، با اشاره به این‌که ریه بیشتر عضو درگير و در معرض خطرات استعمال مواد دخاني و قلیان است، افزود: استعمال مواد دخانی سبب بروز بسیاری از انواع سرطان‌ها و اختلالات روانی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مصرف قلیان زمینه‌ساز اعتیاد در جوانان است، ادامه داد: این افراد با مصرف دخانیات از جمله سیگار و قلیان حاوي ماده اعتيادآور نیکوتین وابستگی شدید جسمی و روحی را ايجاد و آمادگی برای تجربه مصرف مواد مخدر را نيز در آنها ایجاد می‌‌كند.

کارشناس بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: مصرف قلیان آثار مخرب‌تری نسبت به سیگار دارد و آثار مخرب قلیان بر بدن، به لحاظ حجم دود فراوان چندين برابر سیگار است.

همت‌زاده با اشاره به استفاده چندين‌باره از قلیان و اين‌كه افراد متفاوتی از یک قلیان استفاده می‌کنند، گفت: زمینه انتقال بسیاری از بیماری‌های عفونی از جمله انواع تب‌خال براثر استفاده از قليان وجود دارد.

وي در پاسخ به این پرسش که آیا دود قليان چون از آب عبورمي‌كند ضرر كمتري از سيگار دارد، يادآور شد: آب فقط بخش اندكي از حرارت، گرما و دود ناشي از مواد دخاني قليان را مي‌گيرد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

              
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


تیمی از پزشکان هندی توانستند ماهی زنده‌ای را از ریه یک پسر ۱۲ ساله بیرون آورند.

 این پسر به همراه دوستانش و برای شناکردن به یک رودخانه محلی رفته بودند که ناخودآگاه ماهی را بلعید.

پزشکان هندی در این جراحی نادر توانستند این ماهی 9 سانتیمتری را از ریه پسر بیرون آورند و جان او را نجات دهند.

پزشکان گفتند: «آنیل» پس از بلعیدن این ماهی احساس تنگی نفس کرد. به طوری که پایین‌تر از حد معمول در هر دقیقه نفس می‌کشید همین امر باعث شد از ریه او عکسبرداری شود. بررسی تصویر گرفته شده، نشان دهنده وجود یک شی خارجی در ریه این پسر بود.

به به نقل از پایگاه اینترنتی ایندین تایمز، پزشک جراح پس از اتمام این جراحی موفقیت‌آمیز 45 دقیقه‌ای اعلام کردند که پیش از این نیز مواردی از بلعیدن پلاستیک داشته‌ایم اما این مورد در نوع خود منحصر بوده است.
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

متن سوگندنامه نمایندگان به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

"من در برابر قرآن مجید به خدای قادر و متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام، نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه‌ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر داشته باشم".

نمایندگان اقلیت‌های دینی نیز این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد کردند.

بر اساس اصل 67 قانون اساسی نمایندگانی که در جلسه نخست شرکت ندارند، باید در اولین جلسه‌ای که حضور پیدا می‌کنند، مراسم سوگند را به جای آورند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 10 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com