کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

 

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شش طرح مهر ماندگار در استان سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری در هفته دولت شد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ، مهندس علی محمد آزاد در ستاد طرح‌های مهر ماندگار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سهم این استان با تلاش‌های انجام شده از محل طرح‌های مهر ماندگار، 49 طرح است.

وی افزود: با اقدامات صورت پذیرفته، اکنون طرح‌های سد ماشکید، قطعه اول بزرگراه زاهدان–بم، دو قطعه از بزرگراه زاهدان-زابل، آبرسانی به شهرهای سیستان و خوابگاه 500 نفره دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده بهره‌برداری قرار گرفته است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان حجم اعتبارات اختصاص یافته برای طرح‌های مهر ماندگار استان را بالغ بر 55 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

آزاد تصریح کرد: این طرح‌ها زمینه اشتغال، رفاه، آسایش، عمران، آبادانی، رونق بازرگانی و تجارت و توسعه همه جانبه را در استان در پی دارد که باید آثار و برکات این طرح‌ها به نحو کامل به اطلاع عموم مردم برسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه اعتبارات طرح‌های مهر ماندگار استان با اعتبارات عمرانی 18سال استان برابر است، تاکید کرد: این رقم نشانه توجه و عزم دولت به رفع محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های تاریخی سیستان و بلوچستان است که باید به بهترین شکل معرفی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با تاکید بر پرهیز از بزرگنمایی در اطلاع رسانی بیان داشت: خدمات دولت و نظام آنقدر بزرگ است که اگر صحیح اطلاع رسانی شود رضایت بیشتر مردم را به دنبال خواهد داشت.

آزاد افزود: تدبیر ویژه دولت این بوده که طرح‌های دولت نهم و دهم تا پایان همین دولت و با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: تدابیر ویژه‌تر برای طرح‌های مهر ماندگار اندیشیده شده است و تحقق اهداف مهر ماندگار به همدلی و وفاق بیشتر و اراده مطلوب‌تر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح‌های ارزنده مهر ماندگار در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سهم این استان از طرح‌های مهر ماندگار قابل قبول است و باید مدیران در زمینه تکمیل این طرح‌ها نهایت تلاش را داشته باشند تا طرح‌ها به سرعت و در موعد مقرر اجرا شود.

آزاد اضافه کرد: هدف دولت این است که طرح‌هایی که در دولت نهم آغاز شده و شرایط برای اتمام آنها فراهم است، تکمیل کند و به انجام رساند.

وی بهره‌برداری از طرح‌های مهر ماندگار که از اساسی‌ترین و مهم‌ترین طرح‌های استان است را تحقق شعار خدمتگزاری و عدالت محوری دولت نهم و دهم ذکر کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ساخت 50 کیلومتر بزرگراه، آسفالت 3 هزار کیلومتر راه روستایی و اصلاح نقاط حادثه خیز راه‌های استان، ساخت 11 بیمارستان، احداث سرسرای ورزشی 2 هزار نفری، ساخت نیروگاه، راه‌اندازی معادن مس چهل کوره، احداث و تکمیل سد و شبکه آبیاری و زهکشی، اتصال شبکه ریلی چابهار-مشهد، گاز رسانی به زاهدان، توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و اجرای بیش از هزار و 215 طرح محرومیت‌زدایی را از جمله طرح‌های مهر ماندگار در سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

این خانم یکی از هواداران تیم ملی اردن در مسابقات جام ملت های آسیا بود که به خاطر شباهت چهره اش به عادل فردوسی پور، سوژه خبرنگاران ایرانی شده بود!!!!!!!!!

» شباهت یک زن اردنی به عادل فردوسی پور + عکس

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لعنت الله علی القوم الظالمین

کشتارو قتل عام بی رحمانه مسلمانان میانمار به دست کافران بی دین

 


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀





















نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


 



ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀



کسب و کار: خیلی ها می گویند با این رقم هایی که بازیکنان فوتبال طی چند سال اخیر گرفته اند آینده خود و چند نسل بعدشان را تامین کرده اند و اگر از همین امروز در خانه بنشینند و کاری نکنند دیگر نگران مسائل مالی نخواهند بود اما اگر با خود بازیکنان صحبت کنید، می گویند که این پول کفاف همه عمرشان را نمی دهد و نمی توان تنها به درآمد فوتبال دل خوش کرد


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

به گزارش عصر ایران مسئولان یک مدرسه مسیحی در " مار یوسف " اسراییل هنگامی که دیدند در محل نصب پرچم این مدرسه علاوه بر پرچم کشورهای آلمان ،آرژانتین  و اسپانیا پرچم ایران نیز نصب شده است ، شوکه شدند.

هنوز مشخص نیست که چه کسی و با چه انگیزه ای این پرچم را نصب کرده است اما وزارت آموزش اسراییل گفته است که در این باره تحقیق می کند.

پلیس شهر نیز اعلام کرده است که نصب پرچم ایران یک عمل مجرمانه است و نیروهای پلیسبرای یافتن فرد یا افراد خاطی تحقیقات خود را آغاز کرده اند.

دکتر ریاض کامل مدیر این مدرسه با رد تعلق داشتن این پرچم به مدرسه گفت : " ما در انبار خود نه پرچم ایران و نه پرچم حزب الله را داریم و نمی دانم چه کسی بدون اطلاع ما این پرچم را نصب کرده است."

 

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

         

 

 

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اختصاصی/ درگیری طائفه ای نقشه دشمنان نظام است

      محمد سعید اربابی نماینده مردم شهرستان ایرانشهر و … در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از معضلات مهم و اساسی که مردم استان س و ب با آن مواجه هستند مشکل درگیری و برخورد خشن با اقوام و همشهریهای خود است افزود:باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که به محض رخ دادن کوچکترین سوء تفاهمی موجبات درگیری های خونین فراهم نشود.

محمد سعید اربابی افزود:یکی از برنامه های نظام استکبار و علی الخصوص آمریکای جنایتکار و برخی از کشورهای متخاصم منطقه این است که در بین مردم عزیز و شریف استان خصومت و دشمنی به وجود بیاید تا بتوانند به اهداف خود دست یابند.

اربابی خاطر نشان کرد:باید ریش سفیدان و متنفذین پیشروی فرهنگ سازی در منطقه باشند و مردم را نسبت به مسائل مختلف آگاه کنند.وی ادامه داد:مردم عزیز هم همواره باید هوشیار و آگاه باشند و نگذارند که با نقشه شوم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دو دستگی و اختلاف در بینشان به وجود بیاید.

این نماینده مجلس با برشمردن برخی از خصوصیات پیامبر گرامی اسلام(ص) خواستار پیروی از دستورات دین مبین اسلام و برخورد برادرانه همراه با مهر و محبت با یکدیگر شد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درخواست مولوی عبدالحمید از آیت الله سلیمانی / به اندازه اختیاراتتان به مشکلات مردم استان رسیدگی نمائید.

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت این شهر با اشاره به ابقای حاج آقای سلیمانی بر منصب نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه “رضایت مردم مهمترین عامل تحکیم وحدت است” از ایشان درخواست نمود تا به اندازه اختیاراتش به مشکلات مردم استان رسیدگی نماید.
به گزارش بلوچ پرس وب سایت مولوی عبدالحمید نوشت:ایشان در این زمینه خاطرنشان کردند: در هفته گذشته تصمیم انتقال جناب آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه محترم زاهدان، به استانی دیگر گرفته شده بود، اما در نتیجه نامه ای که جمعی از مردم استان- شیعه و سنی- به مقام رهبری نوشتند، ایشان بر مسئولیت خود ابقا شد.
مولانا عبدالحمید گفت: با توجه به اینکه حاج آقای سلیمانی پس از ابقای خود در این استان خود را بدهکار مردم استان دانسته اند، بنده نیز همین نکته را یادآور می شوم که مردم استان، اعم از شیعه و سنی، مشکلات بسیاری دارند که باید به آنها رسیدگی شود.
مولانا عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلات اهل سنت استان بیشتر از مشکلات برادران شیعه است. وجود مشکلات اهل سنت در زمینه های مختلف، اعم از مشکلات دینی  و مذهبی و نیز مشکلات ملی و قومی، باعث نگرانی مردم استان شده است، و انتظار ما از حاج آقای سلیمانی این است که به اندازه اختیاراتش در صدد رسیدگی به مشکلات مردم برآید و رضایت مردم را حاصل نماید، زیرا رضایت مردم، رضایت الله تعالی است و رضایت مردم مهترین عامل در تحکیم وحدت است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کرد: نه تنها اهل سنت استان، بلکه اهل سنت در سطح کشور با مشکلاتی مواجه اند که باعث پریشانی و نگرانی آنها شده است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صف های طولانی در جایگاه سوخت فنوج ناشی از ضعف مدیریت

 

چند روز پیش جهت سوختگیری خودرو شخصی خودم به جایگاه سوخت فنوج که نزدیکترین جایگاه به محل سکونت من میباشد مراجعه کردم.

به گزارش بلوچ پرس متاسفانه وقتی صف طویل خودرو ها رو شمردم حدود ۴۶ خودرو در صف قرار داشتند. از ماشین پیاده شدم واز نزدیک وارد جایگاه شدم دیدم از چهار تلمبه سوخت فقط یکی روشن یا سالم است و اقدام به توزیع سوخت می نماید و سه تلمبه دیگر خاموشند.یک حساب سرانگشتی پیش خودم کردم .گفتم اگه در صف خودروها برای سوختگیری قرار گیرم در ردیف ۴۷ خودروها واقع می شم.به ازای هر خودرو۶ دقیقه وقت سوختگیری در نظرگرفتم. با این حساب من بیش از ۴ ساعت در صف می ماندم تا نوبتم می شدعلاوه بر آن نور چشمی ها ودوستان وفامیل های درجه یک آقای ملکزهی که بدون نوبت وبا دنده عقب می آمدند و سوخت گیری میکردند.تصمیم گرفتم برم و بنزین آزاد بزنم.نمیدانم چرا باید این مشکل همچنان لاینحل بماند.با وجود اینکه این موضوع در معرض دید مسئولان اجرایی قرار دارد حتی کوچکترین توصیه و تذکری به آقای جلال ملکزهی نمی شود.یا اینکه چرا در هفته فقط ۴ روز در جایگاه فنوج، سوخت موجود است .امیدوارم مسئولان محترم شرکت نفت فکری  به حال مردم بکنند واین صف ها را از بین ببرند. یک راننده مسافر کش اگر ۴ ساعت در روز در صف  سوخت باشد کی به کارو زندگی و مقصد برسد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نایاب شدن مرغ در شهرستان نیکشهر و سرگردانی مردم
مرغ زنده کیلویی ۷۰۰۰ تومان مرغ یخ زده اصلا نداریم
…………….. قیمت مرغ در سالهای گذشته ………….
به گزارش بلوچ پرس پایگاه اطلاع رسانی نیکشهر نوشت:  ۲ مرداد ۱۳۴۱؛ مصرف انواع طیور در تهران روزانه به حدود ۱۰۰۰۰ افزایش یافته است. به طوری که افراد مطلع در امور مرغ و خروس اظهار می‌دارند طبق برآوردی که شده مصرف گوشت مرغ و خروس در تهران مرتباً رو به افزایش است و با آنکه تولید داخلی کم است ولی واردات جوجه و تخم مرغ خارجی کمبود مصرف را جبران می‌کند. در حال حاضر اکثر مصرف مرغ و خروس و سایر طیور تهران از شهرهای دیگر تامین می‌شود. شرکت تعاونی مرغداران از وزارت کشاورزی خواسته است تا با واردات جوجه اصیل از خارج، تولید داخلی را تقویت کند. 

شرکت تعاونی مرغداران طرحی برای تمرکز امور مربوط به تولید و مصرف مرغ و سایر طیور در تهران تنظیم کرده است که با اجرای این طرح امور مربوط به توزیع و کنترل مرغ‌ها و واسطه‌های موجود به صورت منظمی در خواهد آمد.
اکنون بهای انواع مرغ زنده خارجی در تهران کیلویی ۷۰ ریال و در شهرستان‌ها ۶۵ تا ۷۰ ریال و پرکنده ۹۰ تا ۹۵ ریال است. قیمت خروس زنده کیلویی ۵۵ تا ۶۳ ریال و خروس پرکنده ۷۵ تا ۸۳ ریال است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 مولوی عبدالرحمن ملازئی امام جمعه و جماعت اهل سنت شهرستان چابهار به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیانیه ای صادر کردند.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به خبرگزاری مردمی استان س و ب ارسال شده است مولوی ملازئی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همه برادران و خواهران مسلمان تبریک گفتند.

به گزارش بلوچ پرس متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اختصاصی/ مولوی ملازئی:حلول ماه مبارک رمضان ماه قرآن را به همه برادران و خواهران مسلمان تبریک میگویم.

مژده ای دل م اه رمضان میرسد             عاشقان را جان جانان میرسد

حلول ماه مبارک رمضان ماه قرآن را به همه برادران و خواهران مسلمان تبریک میگویم.

روزه سومین رکن اسلام است به ذمه هر مسلمان عاقل و بالغ و مقیم روزه گرفتن ماه رمضان فرض عین است.روزه بهترین وسیله تهذیب نفس و تربیت اخلاق و حفظ صحت و تندرستی و تحریک حس غمخواری و نوعدوستی و موجب رضای خداوند متعال است.منکرش کافر و کسی که از راه تنبلی ترک کند شدیدا گناهکار و فاسق است.روزه عبارت است از ترک خوردن و آشامیدن و ترک مقاربت با زن از بامداد هر روز تا غروب آفتاب با نیت روزه.

در موقع خوردن سحری یا جلوتر از آن اراده محکم کند که فردا برای رضای خداوند متعال روزه میگیرم.روزه از خوردن غذا و دوا و نوشیدن استعمال دخانیات و ریختن دارو در گوش و بینی و استفراغ کردن عمدی با پری دهان و از انزال شدن به سبب لمس زن باطل میشود.

دوا یا سرمه در چشم کردن تزریق هر نوع آمپول و سرم برای بیمار بوئیدن بوی خوش خوردن و نوشیدن در حال فراموشی استفراغ غیر عمدی احتلام(شیطانی شدن) در خواب روزه را باطل نمیکند.خوردن سحری در آخر شب عبادت و موجب ثواب است.موقعی که آفتاب کاملا غروب نماید.در افطار روزه نباید تاخیر شود.در دعاهای خود ما را از یاد نبرید.مدار ابتدا و انتهای رمضان رویت هلال ماه است.

کسی که در شب عید فطر دارای ۵۲/۵ تولا نقره معادل ۵۲۵ گرم یا برابر ارزش بهای آن بوده و مازاد بر ضروریات خود و فرزندانش داشته باشد صدقه فطر خود و فرزندان نابالغ بر وی واجب شده و قبل از برگزاری نماز عید سعید فطر ادا نماید.

                                                                       مولوی عبدالرحمن چابهاری(ملازئی)

                                                      امام جمعه و جماعت اهل سنت  و مدیر حوزه علمیه شهرستان چابهار

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


زاهدان - سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وقوع دو زمین لرزه با فواصل كوتاه كه صبح امروز جمعه در منطقه فنوج حد فاصل شهرستانهای نیكشهر و چابهار رخ داد، خسارتی در برنداشت.

وقوع دو زلزله در جنوب سیستان و بلوچستان خسارتی نداشت

 با بررسی به عمل آمده و گزارش دستگاههای محلی هیچ خسارت و تلفات مالی و جانی از دو زمین لرزه جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است.

 زمین لرزه ای به بزرگی0/4 در مقیاس امواج درونی (‌ریشتر ) صبح جمعه منطقه فنوج در سیستان و بلوچستان را لرزاند.

شبكه های لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئو فیزیك دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت 4 و 19 دقیقه و 32 ثانیه ثبت كرده اند .

این زمین لرزه در عرض شمالی 95/26 و طول شرقی 40/59 بوقوع پیوست .

همچنین زمین لرزه ای دیگری به بزرگی 4 و 3 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت 4 و 4 دقیقه و 3 ثانیه بامداد 23/4/91در فنوج گزارش شده است .

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
 

چابهار- كارگاه آموزشی پایش جمعیت تمساح مردابی با شركت 45 نفر از كارشناسان محیط زیست تهران و سیستان وبلوچستان با هدف نحوه سرشماری این گونه جانوری برگزارشد.

كارگاه آموزشی پایش جمعیت تمساح مردابی در چابهار برگزار شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار روز شنبه در حاشیه كارگاه یادشده به خبرنگار ایرنا گفت: علاقه مندان محیط زیست و نیروهای اجرایی شهرستان های چابهار، سرباز و نیكشهر در این كارگاه آموزشی با روش های نوین سرشماری، علامت گذاری، پلاك كوبی و نصب میكروچیپ گونه تمساح پوزه كوتاه ایرانی آشنا شدند.

'اشرفعلی حسینی' آشنایی با حوزه پراكنش، بیولوژی، عادات زیستی، روش های مختلف سرشماری، پایش دقیق و ثبت اطلاعات زیستی تمساح مردابی را از دیگر اهداف برگزاری این كارگاه آموزشی یك روزه عنوان كرد.

وی اظهارداشت: اوایل خردادماه امسال؛ طبق آخرین سرشماری انجام شده ازسوی دفترحیات وحش و آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست با همكاری جوامع محلی و كارشناسان محیط زیست سیستان و بلوچستان 300 عدد تمساح پوزه كوتاه ایرانی در حوضه رودخانه های سرباز، باهوكلات، كاجو و سد پیشین مشاهده و شمارش شده است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ایرانشهر - 'مهتاب نوروزی' هنرمند سوزن دوز برجسته سیستان و بلوچستان شب گذشته در سن 78 سالگی بر اثر بیماری در بمپور درگذشت.

بانوی سوزن دوز مشهور سیستان و بلوچستان درگذشت

بخشدار بمپور از توابع شهرستان ایرانشهر روز شنبه  در این باره گفت: نوروزی اهل روستای 'قاسم آباد' این بخش است كه از بانوان سوزن دوز این منطقه به شمار می رود.

'عباس میرزاده' افزود: نوروزی یكی از قدیمی ترین هنرمندان عرصه صنایع دستی سیستان و بلوچستان است كه هنر سوزن دوزی وی شهرت ملی و جهانی دارد.

وی بیان كرد: این بانوی هنرمند، سوزن دوزی را در 15 سالگی آموخت و 63 سال با سوزن و نخ نقش های زیبا بر روی لباس های بلوچی بوجود آورد.

بخشدار بمپور گفت: نوروزی هیچگاه ازدواج نكرد و در طول دوران زندگی اش تنها عشق وی، زدن سوزن بر پارچه و خلق طرحهای زیبا برای لباس بانوان بلوچ بوده و شاگردان زیادی نیز داشته است.

وی اظهار داشت: دست آفریده های این بانوی سوزن دوز در نمایشگاههای داخل و خارج از كشور بارها به نمایش درآمده و نظر همگان را به خود جلب كرده است.

وی افزود: برخی از آثار سوزن دوزی این هنرمند برجسته در موزه 'سعد آباد' تهران در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

بخشدار بمپور گفت: مراسم خاكسپاری پیكر 'مهتاب نوروزی' صبح امروز با حضور جمعی از مسوولان محلی، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در روستای قاسم آباد برگزار شد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هشدار: موج چهارمتری در راه است؛

زاهدان - كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: لنچ داران، صیادان و صاحبان قایق های كوچك به علت وزش توفان در دریای عمان از رفتن به دریا طی سه روز آینده اجتناب كنند.

صیادان سیستان و بلوچستان از رفتن به دریا خودداری كنند

'مرتضی فرجی افزود: شرایط ناپایدار جوی هم اكنون ارتفاع موج در دریای عمان را به سه متر و 20 سانتی متر (حدود 9 پا) رسانده است.

وی با اشاره به مواج بودن دریای عمان تا سه روز آینده اظهار داشت: حداكثر ارتفاع موج در دریای عمان طی 24 ساعت آینده به چهار متر نیز می رسد.

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ابر و احتمال رگبار پراكنده طی شبانه روز آینده برای ارتفاعات نواحی جنوبی استان پیش بینی می شود.

وی افزود: شهرهای شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان نیز طی 24 ساعت آینده شاهد كاهش وزش باد همراه با گرد و خاك و غبار محلی خواهند بود.

فرجی با اشاره به ادامه روند افزایش دمای هوای بیشتر شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه نیمه شمالی تا پایان هفته جاری گفت: مردم شهر زاهدان روز گذشته گرمترین دمای هوا طی سالجاری را با 40 درجه بالای صفر تجربه كردند.

وی گفت: این در حالی است كه پیش بینی می شود تا اواخر هفته جاری هوای شهرهای سیستان و بلوچستان دو تا چهار درجه گرمتر شود.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زاهدان - مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: كار برداشت سیب زمینی از زمین های كشاورزی این شهرستان پایان یافت و در مجموع بیش از 9 هزار تن محصول توسط كشاورزان تولید و برداشت شد.

9 هزار تن سیب زمینی در شهرستان ایرانشهر برداشت شد

'مجتبی پیری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیب زمینی های تولیدی در شهرستان ایرانشهر به بازارهای داخل و خارج از سیستان و بلوچستان عرضه شد.

وی اظهار داشت: ایرانشهر به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب و زمین های حاصلخیز، توانمندی كاشت سالانه دو بار سیب زمینی در سال را دارد، بطوری كه در سال زراعی 91 - 90 كشاورزان این شهرستان 300 هكتار از زمین های خود را به كشت این محصول اختصاص دادند.

مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: هر ساله مرحله نخست كشت سیب زمینی در این شهرستان در مهرماه و برداشت آن در دی ماه انجام می شود.

وی با بیان اینكه كشاورزان ایرانشهری مرحله دوم كشت محصول سیب زمینی را در اواخر آذرماه انجام می دهند افزود: كار برداشت این محصول نیز در اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: كار كاشت و برداشت محصول سیب زمینی در شهرستان ایرانشهر به صورت مكانیزه انجام و 65 درصد زمین های زیر كشت این محصول با سیستم های نوین، آبیاری می شود.

پیری با اشاره به اینكه متوسط برداشت سیب زمینی از زمین های كشاورزی این شهرستان 30 تن در هر هكتار است گفت: در سال زراعی 91 - 90 بیش از 25 میلیارد ریال از محل فروش محصول سیب زمینی عاید كشاورزان ایرانشهری شده است.

وی بیان كرد: 500 نفر كشاورز در شهرستان ایرانشهر به كار تولید محصول سیب زمینی اشتغال دارند
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در راستاي خدمات غير حضوري به بيمه شدگان عزيز استان تائيد نسخ دارويي در استان سيستان و بلوچستان بصورت غير حضوري انجام ميگردد و تمامي بيمه شدگان عزيز ميتوانند با مراجعه به داروخانه هاي مورد نظر در سطح استان داروي مورد نيازشان را دريافت نمايند.

در راستاي خدمات غير حضوري به بيمه شدگان عزيز استان تائيد نسخ دارويي در استان سيستان و بلوچستان بصورت غير حضوري انجام ميگردد و تمامي بيمه شدگان عزيز ميتوانند با مراجعه به داروخانه هاي مورد نظر در سطح استان داروي مورد نيازشان را دريافت نمايند. 


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 اربابی نماینده ایرانشهر، نیكشهر، سرباز و دلگان

وزیر نیرو با كاهش تعرفه خانگی برق در جنوب سیستان و بلوچستان موافقت كرد

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com