کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

دانش آموزان یک مدرسه در نیکشهر با لباس و

پوشش محلی در کلاس حاضر شدند.

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر گفت: در اقدامی روحیه افزا و با برگزاری جشنواره رشد جوانه های دوره ابتدایی تحت عنوان روز بدون کیف، دانش آموزان دبستان ˈام کلثومˈ این شهرستان با پوشش و لباس محلی وارد کلاس های درس شدند.
ˈیونس اربابیˈ روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این روز تمامی دانش آموزان مدرسه ام کلثوم بدون کیف، کتاب و لباس فرم با پوشش محلی خود در مدرسه حضور پیدا کردند.

وی گفت: اجرای سرود و برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و
هنری و فرصت دادن به دانش آموزان برای ورزش و بازی های محلی از جمله دیگر برنامه های فرح بخش در مدارس نیکشهر است.

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر همچنین گفت: در این روز جشنواره غذاهای سنتی در مدرسه ام کلثوم پیربیشک توسط دانش آموزان برگزار شد.

اربابی افزود: در این جشنواره انواع غذاهای سنتی از جمله چانگال، بریانی، انواع آجیل محلی و خرما برگزار شد که به تعدادی از دست اندرکاران این مسابقه جوایزی اهدا شد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تونل تنگ سرحه در محور نیکشهر - ایرانشهر

به سیستم روشنایی تجهیز شد.

در مراسمی با حضور مسوولان محلی نیکشهر سیستم روشنایی تونل جاده ترانزیتی نیکشهر - ایرانشهر در محور تنگ سرحه با اعتبار 585 میلیون ریال همزمان با دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.
فرماندار نیکشهر در حاشیه بهره برداری از این طرح عمرانی به خبرنگار ایرنا گفت: برای روشنایی تونل تنگ سرحه از 335 چراغ نوری مخصوص استفاده شده است.

ˈصاحب گل صالحیˈ افزود: همچنین روسازی راه روستایی هیچان به
طول دو کیلومتر با اعتبار 350 میلیون ریال امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و 300 خانوار از نعمت استفاده آن برخوردار شدند.

به گزارش دیگر خبرنگار ایرنا از نیکشهر با حضور امام جمعه، فرماندار و شمار دیگری از مسوولان محلی یک روستا مهد در روستای شگیم این شهرستان با مشارکت بهزیستی راه اندازی شد.

پایگاه مقاومت بسیج شهید عیسی درزاده در دهستان هیچان با اعتبار 140 میلیون ریال دیگر طرح افتتاحی امروز در نیکشهر بود.


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

- استاندار سیستان و بلوچستان با سران عشایر و طوایف و مردم بخش ˈلاشارˈ در شهر ˈاسپکهˈ مرکز این بخش از توابع شهرستان نیکشهر در جنوب استان دیدار کرد.

 

ˈحائم ناروئیˈ صبح امروز سه شنبه در بدو ورود به لاشار با استقبال مردم و مسوولان محلی این بخش مواجه شد.

دیدارهای مردمی و بازدیدهای مختلف استاندار سیستان و بلوچستان از وضعیت عمران و آبادانی و طرحهای بخش لاشار ادامه دارد.

شماری از مسوولان سیستان و بلوچستان، استاندار را همراهی می کنند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تصاویری از کودکی چهره های سیاسی و فرهنگی ایران

 

ظل السلطان


مظفرالدين شاه


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سوزن دوزی یکی از هنرها و دست بلوچستان است که با ظرافت دستان زن بلوچ و پشتکار مداوم آنان خلق می‌شود.
 قدمت این هنر و رواج آن در همه مناطق بلوچستان به حدی است که از آن به منزله هویت، موجودیت و شناسنامه فرهنگی این قوم یاد می‌شود.
 سوزن دوزی در منطقه بلوچستان که یادگار پیوند فرهنگ ایرانی با گذشته تاریخی و افسانه‌ای خود است همواره با ظرافت و توانایی خارق‌العاده سرپنجه زنان بلوچ توسعه یافته و همچنان رواج دارد.
 سوزن دوزی صنعتی برخوردار از ظرافت دوخت و تنوع رنگ است که بیانگر ذوق، سلیقه، سنت و هنر منطقه است و همانند دیگر هنرهای سیستان و بلوچستان رواج دیرینه در این منطقه داشته بطوری که نمونه‌هایی از آن به صدر اسلام، دوران مغول و به خصوص تیموری و صفوی بر می‌گردد.
 سوزن‌دوزی بازتاب ذوق، خلاقیت ذهنی و توان جسمی زنان بلوچ است و قدمتی به بلندای تاریخ بلوچستان دارد که از این رو به آن "بلوچی‌دوزی" هم می‌گویند.
 ریشه‌های حیات این هنر را می‌توان در لایه‌های زیرین تاریخ بلوچستان یافت، بی‌هیچ واسطه هرکجا که ردی از بلوچ یافت شود سوزن دوزی نیز عظمت خویش را به دیده می‌کشاند. 


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بانک مرکزی از ماه های گذشته در حال بررسی طرح ایجاد حساب بانکی واحد با کد ملی است تا از این طریق حساب های بانکی افراد را تجمیع و عملیات بانکی را ارتقاء دهد.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا ، این طرح قرار است به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی در نظام بانکی کشور اجرایی شود.

بر اساس این طرح شماره کد ملی افراد حساب بانکی واحد آنها در بانک های کشور می شود.

ˈمحمود بهمنیˈرییس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه طرح ایجاد حساب بانکی واحد با کد ملی افراد در آینده اجرایی خواهد شد، گفته که بانک مرکزی در حال بررسی این طرح است و زمانی که به جمع بندی رسید، اطلاع رسانی لازم را خواهد کرد.

وی درباره اعلام برخی بانک‌ ها مبنی بر اینکه مردم از این پس تنها می‌توانند یک حساب آن هم با کد ملی در تمام بانک‌های دولتی و خصوصی داشته باشند، اظهار داشت: این طرح به معنای جمع آوری تمام حساب‌های بانکی نیست.

بهمنی تأکید کرد: این طرح در حال بررسی کارشناسی در بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: بطور حتم وقتی با یک حساب تمام امور بانکی را بتوانیم انجام دهیم، دیگر نیازی به تعدد حساب‌ ها نخواهیم داشت.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از دو میلیون و 465 هزارو 900 نفر از خدمات بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان بهره مند شدند.

 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، ˈمنصور شکیباˈ روز یکشنبه افزود: یک میلیون و 434 هزار و 879 نفر از بیماران مراجعه کننده توسط خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی خدمات دریافت کردند.

وی بیان کرد: اکنون 218پزشک عمومی در 161 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری زیر پوشش این دانشگاه در مرکز و جنوب استان به مردم خدمت رسانی می کنند و تلاش برای تامین پزشک مورد نیاز در برخی مراکز بهداشتی درمانی ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پزشکان متخصص مورد نیاز در تمامی بیمارستانهای سیستان و بلوچستان مستقر هستند و از این لحاظ با کمبود پزشک متخصص رو به رو نیستیم.

شکیبا اظهار کرد: با تکمیل مراکز درمان بستر و بیمارستان های در حال ساخت در تمامی شهرستانهای مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان مراکز درمانی مجهز به خدمات دهی مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: اعتقاد نظام بهداشت و درمان پرداختن به پیشگیری از ابتلا به بیمارهاست و باید با فرهنگ سازی و افزایش اقدامات آموزشی به مردم راههای پیشگیری از ابتلا به بیماریها را به آنان آموزش دهیم.

به گزارش ایرنا، خدمات بهداشتی درمانی در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان از جمله زابل، زهک و هیرمند توسط دانشگاه علوم پزشکی زابل و در مرکز و جنوب استان شامل زاهدان، سراوان، سیب سوران، مهرستان، خاش، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مردم ارائه می شود.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به جنوب استان از بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران در اسپکه از توابع شهرستان نیکشهر دیدن کرد

http://axgig.com/images/11777883001683109016.jpg

حاتم ناروئی صبح امروز در این سفر ضمن بازدید از بخشهای مختلف بیمارستان صحرایی با شماری از کادر پزشکی و درمانی و بیماران و مراجعان گفت وگو کرد


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


مــئــی نـــام ءُ نــنــگ ءُ بــرزیــن شـــان
مــئــی هــد ءُ گــوشـت ءُ هـون ءُ ســاه
در آهـــــتــــگ اچ تـــــئـــــی حـــــــاک ء
تــوئـــی مــئــی مـــات و ســیــریـن لاپ
بــه بـئـی سـر سـبـز ءُ هــــم شــــاداب

بلوچستان ! بلوچستان

تــئــی مــاهــیــن جــنــک چـــو هـــور
پـــــه لـــج ءُ غــیــرت ء مــشـــهـــــــور
تـــــئـــــی بــچ نــــنــگ ءُ نـــامــانـــــی
مــــراداریــــن کــــلامــــــــــانــــــــــــی
تــــئـــــی آزاتـــــی ء پــــــــــانــــــــــگ
کـــن انـــت مـــــال ءُ ســــر ء قــربـــان

بلوچستان ! بلوچستان

بـــچــنــدی بــیــرک ات بـــــــــــــــرز ء
چــه هــنــدو کــش تـــان الـــبــــــرز ء
چـــه هــیــلــمــنــد تــازر ء ســـوزیــن
بــلــوچ بــول بــنــت شــکــر لـــوزیـــن
تــــئــی نـــــام و نــــشــان دائــــــــم
تــئــی شــان و شــرف قــائـــــــــــم
بـــــه بـــــیــــت تـــــــــان دور ءُ دوران

بلوچستان ! بلوچستان

بلوچستان ! بلوچستان

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


کدو حلوایی

یک کشاورز چینی در جنوب غربی چین  در مزرعه اش به پرورش کدو حلوایی های منحصر به فردی اقدام کرده است.

 از فصل پاییز برداشت کدو حلوایی در سراسر جهان به ویژه در آسیا آغاز میشود. به طور کلی کدو حلوایی مخصوص پاییز و قبل از آغاز زمستان است.

حال این کشاورز خوش ذوق چینی با استفاده از قالب کدو حلوایی هایش را پرورش داده و به اشکال مختلف در آورده است  حتی رنگ آن نیز با کدو حلوایی های رایج متفاوتاست.

او برای تغییر رنگ و حتی مزه کدو حلوایی ها از پیوند چند سبزی و میوه استفاده کرده است. کدو حلوایی های این مرد روستایی در پکن فروش خوبی دارد. حتی مردم زیادی برای بازدید از این مزرعه این کدو حلوایی ها به سیانجبین سفر می کنند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


رئیس بسیج جامع پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: روزانه بیش از 5 هزار نفر در بیمارستان صحرایی سپاه در منطقه محروم اسپکه ویزیت می‌شوند.

خبرگزاری فارس: ویزیت روزانه 5 هزار بیمار در چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه
 

علیرضا سرگزی در آیین افتتاحیه چهاردهمین بیمارستان تخصصی صحرایی در بخش اسپکه شهرستان نیکشهر در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس به اسپکه اظهار داشت: این بیمارستان به همت بسیج جامعه پزشکی به مدت یک هفته در بخش محروم اسپکه شهرستان نیکشهر برپا شده و روزانه بیش از 5 هزار نفر در این بیمارستان تخصصی به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

وی افزود: در این بیمارستان صحرایی علاوه بر درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی در بخش‌های آزمایشگاه، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، اورژانس و مامایی، داروخانه، دندان‌پزشکی و کلینیک‌های تخصصی و عمومی به مدت یک هفته در منطقه محروم اسپکه به بیماران خدمات رایگان به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

رئیس بسیج جامع پزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این بیمارستان صحرایی تعداد 10 پزشک عمومی، 17 متخصص، 57 نفر نیروی متخصص شامل پرستار، تکنسین، کارشناس و هفت دندان‌پزشک نیز حضور دارند و در مجموع 150 نفر کادر درمانی و بهداشتی این بیمارستان صحرایی را پشتیبانی می‌کند.

وی اضافه کرد: این بیمارستان روزانه ظرفیت مراجعه تا پنج هزار نفر را دارا بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 30 هزار بیمار از خدمات متنوع این بیمارستان تخصصی بهره‌مند شوند و در صورت نیاز به عمل جراحی و بستری  هماهنگی‌های لازم با بیمارستان ایران و خاتم‌النبیا ایرانشهر برای درمان‌های تکمیلی انجام می‌شود.

سرگزی گفت: انجام جراحی‌هایی شامل جراحی‌های چشم، گوش و حلق و بینی، اورولوژی و ارتوپدی به صورت رایگان است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازه مورد استفاده در این بیمارستان 307 متر چادر بادی بیمارستان، 10 چادر 12 متری برای تریاژ، کلینیک عمومی و 2 دستگاه اتوبوس اتاق عمل و اورژانس است.

وی اضافه کرد: 870 میلیون ریال تجهیزات مصرفی و دارو از طرف دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی زاهدان برای مداوای بیماران ویزیت شده در چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه در بخش محروم اسپکه از توابع شهرستان نیکشهر تامین شده است.


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون بهداری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق گفت: چهاردهمین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در منطقه اسپکه بخش لاشار شهرستان نیکشهر راه اندازی شد.

 

ˈغلامعلی کفاش افزود: مرکز بهداری جنوب شرق، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان دست اندرکاران اصلی راه اندازی این بیمارستان صحرایی با هدف محرومیت‌ زدایی هستند.

وی اظهار داشت: این بیمارستان دارای بخش های داخلی، رادیولوژی، ارتوپدی، جراحی زنان و زایمان، چشم پزشکی، سونوگرافی، بستری، آزمایشگاه، مغز و اعصاب، اتاق عمل و دندانپزشکی است.

وی گفت: چهاردهمین بیمارستان صحرایی از امروز به مدت یک هفته در منطقه اسپکه مستقر است و طی این مدت ارائه تمام خدمات درمانی به مراجعه کنندگان به این مرکز رایگان خواهد بود.

معاون بهداری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق افزود: 75 نفر از مجرب ترین افراد کادر پزشکی بیمارستان صحرایی مستقر در بخش لاشار را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: این بیمارستان صحرایی طی یک هفته ظرفیت پذیرش و ارائه خدمات درمانی به بیش از 30 هزار مراجعه کننده را دارد.

  بخش لاشار با چهار هزار و 580 کیلومتر مربع گستره دارای 48 هزار نفر جمعیت است و با مرکز شهرستان نیکشهر 110 کیلومتر فاصله دارد.

بخش لاشار دارای سه دهستان به نام های ˈلاشار شمالی، لاشار جنوبی و چانفˈ، 162 روستا و 21 دهیاری فعال است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


حسنی مبارک - خبر امروز

پلیس اسپانیا روز پنج‌شنبه (۱۳ دسامبر/۲۳ آذر) اعلام کرد که دارایی‌های حسنی مبارک، رئیس‌جمهور پیشین مصر، را به ارزش ۳۶ میلیون دلار ضبط کرده است.

 در اطلاعیه پلیس اسپانیا آمده است که دارایی‌ها شامل سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیون دلاری در سه بانک اسپانیایی، دو قطعه ملک در منطقه مرفه شهر مادرید و هفت قطعه ملک دیگر در شهر توریستی مارابلا می‌شود.

به گفته پلیس اسپانیا مصادره این اموال در چارچوب درخواست قضایی بین‌المللی صورت گرفته که از سوی دولت مصر برای مسدود کردن دارایی‌های مربوط به ۱۳۰ نفر از اعضای خانواده و آشنایان حسنی مبارک تقاضا شده است.

حسنی مبارک ۸۴ ساله در آغاز سال جاری به اتهام کشتن ۹۰۰ معترض به حبس ابد محکوم شد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


وب سایت گوگل در آستانه سال نو میلادی آمار پرجستجو ترین کلمات در این وب سایت در سال ۲۰۱۲ را منتشر کرد.

فیلترینگ گوگل _ خبرامروزدر این آمار ۱۰ کلمه ای که بیش از همه در موتور جستجوی گوگل از سوی کاربران نوشته شده اند به شرح زیر است :

۱- ویتنی هوستون : خواننده شهیر آمریکایی که سال جاری درگذشت

۲- ” گنگ نم استایل” : کلیپ پر بیننده خواننده پاپ کره جنوبی

۳- توفان سندی

۴- ipod3

5- diablo3 : یک بازی پرطرفدار کامپیوتری

۶- کاترین میدلتون : همسر نوه ملکه بریتانیا

۷- المپیک ۲۰۱۲

۸- آماندا تاد: دختر ۱۵ ساله کانادایی که در اکتبر سال جاری میلادی در خانه اش خودکشی کرد. ویدئوی ۷  دقیقه ای وی در فضای اینترنت که حاوی شرحی از انتشار تصاویر خصوصی او در اینترنت بود ، بازدید زیادی داشت.

۹- مایکل کلارک: هنرپیشه آمریکایی فیلم “مسیر سبز” که در سپتامبر سال جاری در گذشت.

۱۰ – بی بی بی ۱۲(یک برنامه تلویزیونی مستند مشهور)
گوگل همه ساله در ماه دسامبر آمار های مربوط به موتور جستجوی خود را منتشر می کند . این آمار به تفکیک و در مورد همه کشورهای می باشد و می توان در آن آمار پرجستجوترین کلمات در کشورهای مختلف را با هم مقایسه کرد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


سیب زمینی سرخ شده

 خوردن سیب زمینی سرخ شده که کاملا مغز پخته نشده باشد خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.

 این موضوع در نتیجه تحقیقات گروهی از دانشمندان در زمینه سرطان و تغذیه ثابت شده است. آنها معتقدند سیب زمینی های سرخ شده ای که اطراف آنها کاملا سرخ شده و برشته است ولی مغز آنها هنوز خام هستند حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی سرطان زا می باشند و سطح (کریلامید) که یک ماده مضر می باشد را افزایش می دهد.

( کتی جونز) کارشناس تغذیه می گوید: آکریلامید به طور طبیعی در زمان پخت بسیاری از مواد غذایی به وجود می آید و در سیب زمینی تولید آن غیر قابل اجتناب است ولی با پخت کامل این ماده خوراکی تولید این ماده مضر به حداقل می رسد و در نتیجه میزان خطر و سرطان زایی آن تا حد زیادی از بین می رود. بنابراین سعی کنید سیب زمینی ها را با حرارت ملایم سرخ کنید تا مغز آنها هم کاملا بپزند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرویس سلامت: کمتر کسی پیدا می شود که طرفدار پرو پاقرص شلغم باشد اما واقعیت این است که شلغم بهترین دارو برای سرماخوردگی شماست. البته بهتر است بدانید که شلغم علاوه بر...

در مورد شلغم سخت گیر نباشید


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: افزون بر 20 تن مواد مخدر هنگام ورود به مرزهای شرقی کشور در مدت سه روز و در سه عملیات جداگانه توسط مرزبانان جکیگور، سراوان و انتظامی مهرستان سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، سردار ˈبهرام نوروزیˈ افزود: جان برکفان مرزبانی هنگ های مرزی جکیگور و سراوان و ماموران انتظامی مهرستان (زابلی) در سه رشته اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و در فاصله سه روز در درگیری با قاچاقچیان مسلح بیش از 20 تن مواد مخدر در مرز پاکستان و ایران کشف کردند.

وی بیان کرد: قاچاقاچیان مسلح قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب و غفلت ماموران به مرز کشور وارد شوند ولی از آنجایی که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران همیشه هوشیار و آگاه هستند، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی از پیش تعیین شده و با برخورد برق‌‌آسا و غافلگیرانه کاروان‌های حامل 11 تن، هفت تن و حدود سه تن مواد مخدر را به محاصره درآورند.

وی ادامه داد: در این عملیاتها پس از چند ساعت‌ درگیری و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به سوداگران مرگ افزون بر 20 تن مواد مخدر کشف و کاروان‌های قاچاقچیان منهدم شد که برخی از اشرار و قاچاقچیان مجروح و به داخل کشور پاکستان متواری شدند لیکن به‌منظور تعقیب و دستگیری فراریان، اقدامات و هماهنگیهای قانونی با مرزبان کشور مقابل (پاکستان) به‌عمل آمده است.

سردار نوروزی که در جمع نیروهای هنگ مرزی جکیگور و سراوان و انتظامی زابلی سخن می گفت، افزود: نیت خالص شما جان برکفان و تلاش شبانه‌روزی‌تان در زمینه انسداد مرزهای شرقی کشور باعث شد کاروان‌های مسلح مواد مخدر منهدم و سرمایه‌های آنان که بالغ بر 20 میلیارد تومان بود یکی پس از دیگری به نابودی کشانده شود و جوانان این مرز و بوم از خطر تهدید مواد مخدر نجات یابند و در این مسیر دیگر کشورها نیز در سایه تلاش جمهوری اسلامی ایران از این امر بهره بردند.


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 24 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

پایگاه عملیاتی شهید شوشتری تحت پوشش قرار گاه عملیاتی شهید معمار سپاه پاسداران در دهستان ˈمهبانˈ از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر راه اندازی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار روز پنجشنبه در آیین راه اندازی این پایگاه گفت: بدون مشارکت و همراهی معتمدان و مردم امنیت پایدار بدست نمی آید.

سرهنگ پاسدار ˈبرات مرواریدیˈ افزود: همراهی و همکاری سران طوایف و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان نقش مهمی در برقراری امنیت پایدار منطقه دارد.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار آهنگ توسعه، عمران و آبادانی سیستان و بلوچستان را سرعت می بخشد، اظهار داشت: تا پایان دی ماه سالجاری در راستای امنیت پایدار 60 پایگاه عملیاتی در سیستان و بلوچستان و کرمان راه اندازی خواهد شد که هشت پایگاه عملیاتی آن مربوط به شهرستان نیکشهر است.

فرمانده قرار گاه عملیاتی شهید معمار گفت: پایگاه عملیاتی شهید شوشتری با 220 مترمربع زیربنا در زمینی به گستره 650 مترمربع با مشارکت مردم در دهستان مهبان بخش مرکزی نیکشهر با هدف کمک به ارتقای امنیت پایدار منطقه آهوران ایجاد شده و دومین پایگاه عملیاتی راه اندازی شده پس از بخش قصرقند طی یک ماه گذشته است.

 


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 24 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شرک گوسفندی بود که پس از شش سال جست و خیز در دشت و بیابان به دام چوپانان افتاد و حجم انبوه پشمی که داشت او را تبدیل به معروف‌ترین گوسفند دنیا کرد.
معروف‌ترین گوسفند جهان +‌ عکس

 

به نقل از فارس، گوسفندی که در زیر می‌بینید «شرک» نام داشت این حیوان پشمالو در سال 2004 پس از 6 سال مخفی شدن در دشت و کوه و زندگی در غارها پیدا شد و بر بدنش آنقدر پشم بود که با آن می‌شد برای 20 دست کت پارچه بافت.

این گوسفند که با حجم انبوه پشم خود در نیا معروف شد حتی به بر نامه های تلویزیونی هم راه پیدا کرد اما سر انجام در سال 2011 از دنیا رفت.

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


  معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پان پراگ نوعی آدامس یا خوشبو كننده دهان است كه مشوقی برای مصرف مواد مخدر و اعتیاد به شمار می رود. سرهنگ 'علی ایزدی' روز یكشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اگر سیگار از دوران نوجوانی افراد را آلوده می كند، پان پراگ حتی كودكان دبستانی و خردسال را هم به اعتیاد می كشاند. وی بیان كرد: پان ماده غلیظ سرخ رنگ و دست سازی است


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com